Bir Gemi Çizimi – Gerçekçi bir yelkenli çizmeyi öğrenin

Merhaba ! Bugün sizi dünyanın ilk devrialemlerinde kullanılana benzer bir geminin nasıl çizileceğini öğreneceğimiz heyecan verici sanatsal bir keşif yolculuğuna davet ediyoruz. Bu oldukça karmaşık gemiyi takip edilmesi çok kolay adımlara ayırarak bu eğitimi her seviyedeki sanatçılar için uygun hale getiriyoruz. Yelken açmaya hazırsanız eşyalarınızı alın ve başlayalım!

Gerçekçi bir yelkenli çizmek için adım adım talimatlar

Ana resimden de anlaşılacağı üzere bugün yapacağımız yelkenli tekne oldukça karmaşıktır. Pek çok küçük detay ve zorlu unsur var ancak tekne çizimini tüm sanatçılar için kolaylaştırmaya çalıştık. Öğreticiye, tekne çiziminin son şeklini oluşturmamıza yardımcı olacak bazı basit adımlarla başlıyoruz. Daha sonra tekne çizimimize boya ile hayat vermeden önce daha küçük detayları ekliyoruz.

Aşağıdaki kolajda farklı adımlara genel bir bakış görebilirsiniz.

yelkenli çizim talimatları

Bir gemi çizimimizdeki gerçekçiliğin çoğu, renklendirme adımlarından gelir. Yeni bir konu çizmeye başladığınızda kendinizi en rahat hissettiğiniz ortamı kullanmak en iyisidir. İster dijital bir sanatçı olun ister fiziksel bir ortamı tercih edin, talimatları ihtiyaçlarınıza göre kolayca uyarlayabilirsiniz. Boya gibi fiziksel bir araç kullanıyorsanız, ilk yapım ve ana hatları çizme adımları için açık renkli bir kalem kullanmanızı öneririz. Dijital medya için bu adımlar için ayrı bir katman kullanabilirsiniz.

Başlamaya hazırsanız rahat bir yer bulun ve başlayalım!

Adım 1: Gemi şeklini çizin

Tekne taslağımıza gövdenin temel şeklini oluşturarak başlıyoruz. Çalışma yüzeyinizin merkezini bularak başlayın ve uzun, kavisli şekli çizin. Şekli bir kanoya benziyor ve her iki ucunda yukarı ve içe doğru bir eğri var.

Adım 2: Bazı ayrıntıların taslağını çizin

Şimdi bazı küçük ayrıntılar eklemeye başlıyoruz. Tekne taslağının en sol ucundan başlayarak başlığın kavisli bir şeklini çizin. Tekne taslağının alt kısmına dar bir şerit ekleyin ve ardından teknenin ön ucuna küçük bir gözyaşı damlası şekli ekleyin.

Ön tarafa (sağ tarafa) ip benzeri küçük bir çıkıntı da ekleyebilirsiniz.

yelkenli detaylı çizim

Adım 3: Yelkenleri çizin

Bu adımda tekne taslağımızın ana yelkenini ve ön yelkenini çizeceğiz. Teknenin orta bölümünün üzerinde büyük, kavisli bir dikdörtgen olan ana yelkenle başlayın. Bu yelkenin arkasına teknenin alt kısmından yelkenin üstüne kadar uzanan uzun bir direk çizebilirsiniz. Daha sonra teknenin ön pruvası üzerine daha küçük ve daha eğimli bir yelken çizebilirsiniz;

Yine yelkeninizin sağ tarafına doğru açılı ve yelkenin biraz ötesine uzanması gereken direği çizebilirsiniz.

yelken çizimi

Adım 4: Korkuluk ve Halatların Eklenmesi

Bu adımda iki temel amaç vardır. Öncelikle güverte korkuluğunu çiziyoruz ve ikinci olarak yelken halatlarını ekliyoruz. Bariyerle başlayalım. Teknenin uzunluğunun çoğunu kaplayan kavisli bir şekille başlıyoruz. Daha sonra eşit aralıklı çizgiler kullanarak birkaç destek kirişi oluşturursunuz. Bu adımı tamamlamak için yelkenin halatlarını ekleyin. Her yelkenin tepesine bir kiriş ekleyerek başlayın, ardından direklerin tepesinden yelkenlerin her köşesine uzanan birkaç halat çekin.

Yelkenleri teknenin güvertesine bağlayan bazı halatlar da çekebilirsiniz.

korkuluk ve halat çizimi

Adım 5: Denizi ve kürekleri çizin

Şimdi tekne çiziminize biraz bağlam ekleyelim. Tekne çiziminin tabanının etrafına hafif okyanus dalgaları çizerek başlayın. Daha sonra geminin yan tarafından uzanan kürekleri bu dalgaların içine çekebilirsiniz. Genel bir kural olarak dümenlerin kıç tarafa doğru yönlendirilmesi gerekir, ancak gerçekçiliği artırmak için açılarını değiştirebilirsiniz.

kürek ve deniz çizimi

Adım 6: Yelkenlinize dokular çizin

Artık işler heyecanlanmaya başlıyor. Bu aşamada tekne çizimimizin temel unsurlarını ve bazı ince detaylarını da tamamladık. Şimdi yelkenlere ve pruvaya bazı doku detayları ekleyelim. Bir dizi blok oluşturmak için bazı ince yatay ve dikey çizgiler kullanarak yelkenlerle başlayalım.

Üç boyutluluğu vurgulamak için bu blokların içine ince doku çizgileri ekleyin.

Daha sonra, kemerin şeklini takip eden ince, uzun vuruşlar kullanarak bazı ahşap tahta detayları oluşturun. Plakalara doku çizin ve ihtiyaç duyduğunuzu düşündüğünüz yere daha fazla doku eklemek için ince çizgiler kullanın. Son dokunuş olarak tekne taslağının ön kısmına ahşap bir göz çizin.

ince dikey ve yatay çizgi dokunuşu

Adım 7: Dalgalara hafif bir doku ekleyin

Şimdi renklendirmeye başlamadan önce taslağımıza son bir doku ekleyelim. Gerçekçi bir okyanus dalgası yapısı oluşturmak için dalga formu içinde yay şeklinde ince çizgiler oluşturun.

deniz dalgası

Adım 8: Tekne taslağınızın ahşabını renklendirin

Gerçekçi tekne çizimimizi oluşturmak için rengi yavaş yavaş oluşturacağız. Bu adımda tekne çizimimizin ahşap kısımlarına taban rengi ekleyeceğiz. Normal bir fırça ve açık kahverengi bir renk kullanın.

Teknenin altını eşit bir kat boyayla doldurun, ardından direklere geçin.

yelkenli tekne ahşap renklendirme

Adım 9: Yelkenleri Renklendirin

Şimdi yelkenleri renklendirerek temel rengimizi tamamlayalım. Ana yelkeni ve ön yelkeni dikkatlice renklendirmek için normal bir fırça ve açık krem ​​rengi kullanın.

yelken renklendirme çizimi

Adım 10: Okyanusa biraz renk katın

Şimdi okyanusa geçelim ve tekne çiziminizin tabanı etrafındaki dalgaları açık mavi boyayla dolduralım.

okyanus renklendirme

Adım 11: Tekne çiziminizin ana hatlarını çizmeye başlayın

Artık temel renkleri belirlediğimize göre daha fazla doku eklemeye başlayalım. Bu adım için küçük bir karıştırma fırçasına ve bir miktar siyah boyaya ihtiyacınız olacak . Teknenizin yan tarafındaki ahşap panellerin arasına bazı sınırlar ekleyerek başlayın. Ayrıca geminizin direklerini, dümenlerini ve kıç kıvrımını da gölgeleyebilirsiniz.

İpucu: Konturlama veya gölgeleme için siyahı kullanırken daima çok açıktan başlayın ve gerektiği kadar koyulaştırın. Siyah bir kez uygulandıktan sonra çıkarılması neredeyse imkansızdır.

yelkenli ana hatları çizimi

Adım 12: Yelkenli çiziminizi gölgeleyin

Artık tekne çizimimizi biraz daha ince vuruşlarla gölgelendiriyoruz. Teknenizin yan tarafındaki detayları gölgelemek için keskin bir detay fırçası ve biraz siyah boya kullanın. Bu, örneğin göz çevresinde, bireysel ahşap plakalar arasında ve gölgelik içinde gölgelendirmeyi içerir.

yelkenli çizim gölgelendirme

Adım 13: Yelkenleri gölgelemeye başlayın

Şimdi yelkenlere geçelim. Bir karıştırma fırçası ve tekneyi tabanlamak için kullandığınız kahverenginin aynısını kullanarak boyayı yavaşça yelkenlerin üzerine yayın. Yelkenlerin alt ve yanları biraz daha koyu olmalı, üst kısımdaki daha açık krem ​​rengine düzgün bir şekilde karışmalıdır;

İpucu: Ekstra yumuşak bir geçiş için temiz bir karıştırma fırçası kullanarak tüm bu renkleri nazikçe birbirine karıştırabilirsiniz.

yelken gölgelendirme

Adım 14: Yelkenlerdeki gölgelemeyi koyulaştırın

Tekne çizimimizin gövde çiziminde yaptığımız gibi şimdi de yelkenlere daha detaylı gölgeler ekleyelim. Küçük bir karıştırma fırçası ve biraz koyu gri boya kullanarak dokulu alanlara gölgeler ekleyin. Gri gölgeleme öncelikle yelkenlerdeki kıvrımların çevresinde, kenarlarda ve doku çizgilerinin üzerinde olmalıdır.

yelken koyu renk gölgelendirme

Adım 15: Tekne çiziminize vurgulamalar uygulayın

Son adımlarda tekne çizimimizde karanlığı yaratmaya odaklandık. Şimdi bu gölgeleri bir vurgulama dokunuşuyla kontrastlandıracağız. Bir karıştırma fırçası ve biraz beyaz boya kullanarak yelkenlerin en açık alanlarına soluk bir vurgu ekleyerek başlayın. Daha detaylı bir fırça ve beyaz boya kullanarak teknenin ışığı yakalama olasılığı en yüksek olan bölgelerini vurgulayabilirsiniz. Bu alanlar kanopinin üstünü, direklerin üstünü, korkulukları ve cevherlerin üstünü içerir.

İpucu: Vurgular oluştururken en kolay yol bir ışık kaynağı seçmektir. Daha sonra bu açıdan ışığın nereye vuracağını hayal edebilirsiniz.

vurgulama rötuşları

Adım 16: Suda üç boyutluluk yaratın

Şimdi dalgaların yapısına odaklanalım. Küçük bir karıştırma fırçası ve bir miktar siyah boya kullanarak suyun kenarlarına hafif gölgeler uygulayın. Hareket eden su izlenimi vermek için daha önce çizdiğiniz dalgalı çizgilerin altını çizebilirsiniz.

üç boyutlu görünüm

Adım 17: Okyanus dalgalarını işaretleyin

Gerçekçi tekne çizimimizi bitirmeden hemen önce su yüzeyine birkaç vurgu ekleyelim. Su yüzeyine kısa ışık vuruşları uygulamak için küçük bir karıştırma fırçası ve biraz beyaz boya kullanın.

deniz dalgaları belirginleştirme

Adım 18: Tekne çiziminizi tamamlama

Bu son adımda birkaç son su sıçrama noktası ekliyoruz ve ardından ana hatları kaldırıyoruz. Teknenin yan tarafında gerçekçi su sıçramaları oluşturmak için küçük bir karıştırma fırçası ve biraz beyaz boyayla başlayın. Daha sonra teknenizin koyu dış hatlarını kaldırabilir ve size kusursuz bir şekilde gerçekçi bir taslak bırakabilirsiniz. Taslağın her noktasında ince bir detay fırçası ve uygun rengi kullanarak dikkatlice çizin. Aynısını herhangi bir iç doku çizgisi için de yapabilirsiniz.

yelkenli çizimi tamamlama

Bugünkü keşif yolculuğunuzda çok eğleneceğinizi umuyoruz! Tüm çizim derslerimizde olduğu gibi, her seviyeden sanatçı için gemi çizimini kolaylaştırdığımızı umuyoruz. Artık aynı temel süreci takip ederek herhangi bir gemi tipinin nasıl çizileceğini biliyorsunuz.

Sıkça Sorulan Sorular

Gemi çizimi nasıl kolaylaştırılır?

Bir geminin nasıl çizileceğini öğrenmek göz korkutucu bir görev gibi görünebilir. Neyse ki, süreci takip edilmesi kolay adımlara bölerek işinizi gerçekten kolaylaştırıyoruz. Gemi taslağımızın kat planını oluşturacak basit şekillerle başlayacağız. Daha sonra detay ve boyut yaratmak için renkleri kullanarak gerçekçi bir tekne çizimi oluşturuyoruz;

Bir tekne çizmek için hangi renklere ihtiyacınız var?

Bu basit ve gerçekçi tekne çizimi için yalnızca birkaç temel renge ihtiyacınız var. İlk olarak, biri çok açık, diğeri biraz daha koyu olmak üzere birkaç farklı kahverengi tonuna ihtiyacınız olacak. O zaman konturlar için beyaz, siyah ve griye ihtiyacınız var. Son olarak teknenizin dibindeki dalgalar için mavinin bir tonuna ihtiyacınız olacak;